Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Curs 2011-12. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Curs 2011-12. Mostrar tots els missatges

divendres, 8 de juny del 2012

dilluns, 16 d’abril del 2012

SANT JORDI




SANT JORDI GLORIÓS

Sant Jordi té una rosa mig desclosa,
pintada de vermell i de neguit;
Catalunya és el nom d'aquesta rosa,
i Sant Jordi la porta sobre el pit. 

La rosa li ha contat gràcies i penes
i ell se l'estima fins qui sap a on,
i amb ella té més sang a dins les venes
per plantar cara a tots els dracs del món.

Josep Maria de Segarra (1894-1961)

divendres, 24 de febrer del 2012

LA VELLA QUARESMA


Serra la Vella

Serra la vella un plat d’escudella,
serra la velló un plat d’escudelló.
serra la vella un plat d’escudella,
serra la velló un plat d’escudelló… d’escudelló

Set setmanes de Quaresma,
només hem pogut menjar
arengades rovellades,
mongetes i bacallà.

Carnestoltes quinze voltes
i Nadal de mes en mes,
tots els dies fossin festa
la Quaresma mai vingués.

Serradors que esteu serrant
el poble us està aclamant!
Buscarem per tot arreu,
tot allò que ens demaneu.

dilluns, 13 de febrer del 2012

EL REI CARNESTOLTES JA HA ARRIBAT A L'ESCOLA ! ! ! !


CARNESTOLTES
(Joana Raspall)

Ha arribat el Carnestoltes
i el febrer s'ha disfressat.
S'ha posat una carota
de marçot esvalotat;
s'ha guarnit amb vel de pluja,
-com si fos el maig mateix-
i amb una faldilla llarga
feta de tarda que creix.

Malgrat la seva disfressa,
no podrà enganyar la gent
si no s'afegeix dos dies.

Ai, febrer, que ets innocent!

dimecres, 25 de gener del 2012

L'HIVERN A L'ESCOLA


Vestimenta d'hivern
(M.D.I.)

Passejant pel parc
amb el nas colorat,
la bufanda de colors,
el barret ficat al cap,
el guants a les mans,
i l'abric botonat,
els mitjons de llana
i les botes...
tot ben lligat.

Em moc com un robot
i semblo una carxofa
amb les fulles atapides
tremoloses i morades.

Per què es despullen
de fulles els arbres
amb aquest fred que fa?

divendres, 23 de setembre del 2011

FESTES DE MISERICÒRDIA



Un any més, amb l'inici del curs escolar, arriben les Festes de Misericòrdia. I com no podia ser d'una altra manera, els nostres alumnes han començat a viure-les uns dies abans a l'escola. Desitgem que a casa les disfruteu amb orgull i passió, que sortiu al carrer i que els vostres fills tornin dilluns explicant-nos anècdotes i històries de la festa.